Wakker blijven - Reisverslag uit Makassar, Indonesië van M,A en B Bikker - WaarBenJij.nu Wakker blijven - Reisverslag uit Makassar, Indonesië van M,A en B Bikker - WaarBenJij.nu

Wakker blijven

Door: AB

Blijf op de hoogte en volg M,A en B

07 Februari 2019 | Indonesië, Makassar

De missie voor de komende uren is wakker blijven. Lekker aan de cappuccino en rond 04.00 uur ‘onze tijd’ (21 uur NL tijd) proberen te slapen in het vliegtuig. Dan komen we vast een beetje in het ritme.

We zitten nu op Changi airport in Singapore. Het is 21.45 uur en onze vlucht gaat om 23.55 uur. Vandaag hebben we geborreld, gegeten en gewandeld in het Marina Bay centre van Singapore. Borrelen was super leuk. We zijn naar de Spago bar geweest. Op de 57e etage van de Marina Sands Bay towers aan de cocktail. Heel gaaf uitzicht. Op dezelfde etage is een ‘infinity pool’. Heel grappig om op die plek een zwembad vol waterplezier te zien.

De Marina Bay gardens, die naast het toren complex liggen, zijn schitterend. Een mooie wandeling door deze tuinen bracht ons bij ‘Satay at the Bay’. Ruim 20 eetstalletjes met allerlei eten: Thais, Indisch, Indonesisch etc. En natuurlijk ook saté, die prima prima was. Met dank aan Ghislaine voor de goede tips.

De dag begon vanochtend met een ontbijt in het Pave hotel van Makassar. Nadat onze driver Emal ons op het vliegveld had afgezet, hebben we onze allerlaatste rupia’s uitgegeven. En nog iets meer, want er waren erg leuke souvenirs voor het thuisfront. Rond 14.30 waren we in Singapore. Eerste actie was het ophalen van het vest van B dat was blijven liggen op de heenreis. Gelukt!

Tijdens onze reis konden we moeilijk communiceren met Emal omdat hij alleen Indonesisch spreekt. B maakte gebruik van google translate als we wat wilden vragen. Dat ging prima. En Emal heeft de google translate nu zelf ook gevonden, bleek uit de leuke lange vertaalde app die we van hem kregen vanmiddag;-)

We zitten vol indrukken en ervaringen. Vandaag was weer een leuke dag. Met aardig wat contrast tussen de luxe en het stedelijk leven in Singapore en het leven op Sulawesi. We gaan zo boarden, en dan over een uurtje of 14 lekker weer terug bij t thuisfront.