3 keer Nasi - Reisverslag uit Rantepao, Indonesië van M,A en B Bikker - WaarBenJij.nu 3 keer Nasi - Reisverslag uit Rantepao, Indonesië van M,A en B Bikker - WaarBenJij.nu

3 keer Nasi

Door: AB

Blijf op de hoogte en volg M,A en B

28 Januari 2019 | Indonesië, Rantepao

Vandaag reizen we van Sumarorong naar Rantepao. Hele dag in de auto, zo'n 10 uur rijden.
Maar eerst een heerlijk nasi ontbijt van Shelly en ibu Maria, de buurvrouwen van Metje Marieke.
Dan met onze superbus in de stromende regen en harde wind over t kronkelpaadje langs de rivier. Gaat allemaal weer goed.

We dalen van zo’n 1000 meter hoogte naar zeeniveau en rijden om de omgevallen bomen heen. Metje appte dat ze de hele ochtend geen elektriciteit hadden. Dat kan kloppen, er waren nogal wat bomen op de elektriciteitsdraden gevallen.

Van zeeniveau weer richting bergen. Maar nu naar Toradjaland. We lunchen onderweg in een leuk eettentje met nasi en drinken later Toradja koffie met uitzicht op de ‘erotische berg’. Volgens de legende waren een broer en zus verliefd, dat mocht niet en is zijn ze in een neg veranderd. Erotische bergen wel te verstaan; de vorm zou de naam moeten onthullen. Wanneer de foto's geupload kunnen worden, is het te zien.
Rond 18 uur komen we aan in Rantepao. Heerlijk hotel met prachtige binnentuin. Mooie planten, terras en zwembad.
Over kwartiertje kunnen we aan tafel. Ik denk nasi;-)

• 28 Januari 2019 - 11:13

Elies:

Wat een rit he? Nu in hotel Torsina? Ik zie jullie daar zitten!

• 28 Januari 2019 - 11:48

Fleur Franse:

Leik om te lezen en wat fotos te zien!

• 28 Januari 2019 - 12:59

Leen Den Boer:

Geniet er verder van heel bijzonder zo met z,n drietjes
    Heel benieuwd naar de foto,s

• 29 Januari 2019 - 03:45

Evelien :

Heel bijzonder om jullie verhalen te lezen. Veel plezier!