De proloog - Reisverslag uit Nederland, Nederland van M,A en B Bikker - WaarBenJij.nu De proloog - Reisverslag uit Nederland, Nederland van M,A en B Bikker - WaarBenJij.nu

De proloog

Door: AB

Blijf op de hoogte en volg M,A en B

23 Januari 2019 | Nederland, Nederland

De aanloop naar onze Sulawesi trip gaf veel voorpret. We hebben een Indische rijsttafel in Utrecht gedaan met neven en nichten, die eerder op Sulawesi waren. Reiservaring, foto’s, handige tips, boeken van opa, kaarten en elkaar weer s spreken. Was super leuk! En het blijkt dat er in onze familie heel lekker Indisch wordt gekookt. Dat kon dus niet alleen opa Dik goed.
De boeken over kampervaringen en de zending op Sulawesi schetsen een context op hoe het in de jaren 30 en 40 was. Het maakt onze trip al beetje tastbaar. Ook de uitzendingen van Adriaan van Dis over Indonesië die ik op dvd van de Sint heb gehad, schetsen indrukken en vertellen over de gezamenlijke NL, Ind geschiedenis.
Nu gaan we echt. Over minuten boarden we. We hebben er zin in!!

• 23 Januari 2019 - 06:49

Roy:

Een goede reisden heel veel plezier

• 23 Januari 2019 - 06:52

Leonie:

Lieve mensen, wat bijzonder dat jullie dit doen. Geniet van het land en elkaar. Daarnaast graag inspiratie op doen voor een rijsttafel in Nederland. We schuiven graag aan!